Budowa i rozwój firmy wymaga sporych inwestycji i nakładów, a przede wszystkim zaangażowania przedsiębiorcy i jego pracowników.
Bez pracowników, sprzętu, maszyn, pojazdów, budynków, komputerów i innych narzędzi firma nie będzie się rozwijać. Aby to wszystko kupić, z jednej strony potrzebne jest finansowanie w ramach kredytu czy leasingu, z drugiej - potrzeba ciężkiej pracy i dbałości o ciągłość biznesu, aby móc spłacić zobowiązania.
Dlatego tak ważny jest wybór odpowiedniej polisy, która będzie chronić firmowe dobra i zapewni solidne odszkodowanie w razie nieprzewidzianych zdarzeń. Taka polisa powinna mieć odpowiedni zakres, ale też i cenę.
Rosnące koszty prowadzenia przedsiębiorstwa powodują, że firmy coraz częściej szukają oszczędności. Robią to, analizując wydatki i szukając sposobów na ich obniżenie.
Niewiele z nich szuka oszczędności w posiadanych ubezpieczeniach, często nie zdając sobie sprawy z tego, że kryją one wiele możliwości.
Firma może ubezpieczyć się w ramach OC, czy floty na pojazdy. Oprócz tego są jeszcze inne obszary, w których warto (i można) poszukać oszczędności:
To wszystko pozwala zabezpieczyć przedsiębiorstwo na najwyższym poziomie. Jednak sam fakt zabezpieczenia nie wystarczy. Dlatego warto co jakiś czas zrobić audyt i przeanalizować aktualnie posiadane ubezpieczenia. Może się okazać, że drzemią tam możliwości sporych oszczędności przy zachowaniu dobrego zakresu ochrony.
Taki przegląd polis wymaga sporego nakładu czasu. Konieczne będzie najpierw policzenie wszystkich wydatków, a następnie - przegląd rynku, zapoznanie się z szeregiem ofert, dokonanie porównań, spotkania się z kilkoma różnymi doradcami.
Prowadząc firmę może to być trudne, chociażby ze względów czasowych. Dlatego tak niewielu przedsiębiorców podejmuje się tego zadania. A gra jest warta świeczki, bo może się okazać, że finalnie będzie szansa zaoszczędzenia miesięcznie sporej sumy.
Przykładowo, już na ubezpieczeniu samochodu w leasingu można zaoszczędzić od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Dlatego przeglądu polis nie warto odkładać na później.
Ubezpieczenia przedsiębiorstw w wielu przypadkach są postrzegane niszowo. Zazwyczaj ubezpieczamy OC firmy, flotę aut czy pracowników w ubezpieczeniach grupowych.
Na pewno pomocna okazać się tu może współpraca z profesjonalnym ekspertem, mającym dostęp do wszystkich ofert na rynku, współpracującym z wieloma towarzystwami, instytucjami i bankami. Obserwuje on bacznie rynek i jest na bieżąco ze zmianami, które na nim zachodzą. Dzięki temu może sprawdzić, czy aktualnie posiadane ubezpieczenia są najlepszą i jednocześnie najtańszą opcją. Sytuacja jest w tej branży na tyle dynamiczna, że przedsiębiorca nie ma szans sam tego zweryfikować.
Ekspert najpierw powinien dokładnie przeanalizuje potrzeby firmy, zapozna się ze stanem faktycznym posiadanych polis i kosztami, a następnie przeprowadzi analizę ofert z rynku. Jeśli się okaże, że w którymś z ubezpieczeń faktycznie istnieje możliwość na realne obniżenie kosztów, to decyzja czy z tego skorzystać należy już tylko do przedsiębiorcy.
Dobry ekspert zrobi to rzetelnie i bezpłatnie. Jeśli właściciel firmy uzna, że zaproponowana przez specjalistę oferta jest atrakcyjniejsza, to sam zdecyduje, czy wymienić polisy na nowe.
Pracując w branży ubezpieczeniowej od wielu lat, zauważyłam, że potrzeby firm w segmencie ubezpieczeń zwiększają się z dnia na dzień. Klienci są bardziej świadomi i coraz częściej oczekują od swojego doradcy ubezpieczeniowego profesjonalnego i wszechstronnego doradztwa.
Biorąc pod uwagę firmę, która działa na rynku polskim, może ona zapewnić sobie gamę ubezpieczeń oraz produktów finansowych, porównując oferty z wielu towarzystw i obniżając przy tym znacząco koszty.
Dzięki temu, przedsiębiorca może się rozwijać biznesowo. Pomniejsza koszty, zyskując większe możliwości finansowe, a w razie jakiegokolwiek zdarzenia jest zabezpieczony i nie musi wydawać pieniędzy z firmowego portfela.
Profesjonalny ekspert, posiadający odpowiednie narzędzia, może sprostać wymaganiom przedsiębiorców. Ci z kolei otrzymują partnerskie podejście i zyskują długofalową, relacyjną współpracę.